Friday, April 29, 2011

4 HARI LAGI

hidup kat maktab ni....
walaupun duduk hostel, tetapi..
aku dah rasa macam duduk umah sewa jer..
bayangkanlah...
bilik kecik ni..
ade dapur, ampaian, pinggan mangkuk, sabun, buku...
banyak lagilaa...
macam stor pon ade...
aku dok terbayang jer kalo aku pindah umah sewa ni mesti dasyat...
ntah berape hari agaknye nak angkut semua ni...

anyway..
berbalik kepada tajuk entry pg ni...
ape yg lagi 4 hari?
hehehe..
tu la masenye elaun keluar..
tapi aku pon tak tau laa..
maktab laen semuanya on-time...
sampai maktab ni, ade jer..
maklumlah...
maktab pantai timur...
hari cuti lain...
pejabat cuti hari lain dari negeri lain...
so..
macam-macam aku nak bayar bulan depan...
nak byar yuran KeSAS, baju batik, barang dapur..
macam-macam lagilaa..
pergh...
ni baru hidup bujang...
kalo dah kahwin nanti camner la agaknyer...

pengajaran yang boleh diambil...
janganlah merancang kewangan seperti saya...
name jer buad budget..
tp masih ta cukup lg...
agaknyer...
elaun tu ta cukup rasenyer...
ataupun....
keadaan sekeliling mendesak aku...
yelaa...
time elaun keluar, time tu la nak minta duit...
ape-ape pun...
study week ade lg 2 minggu...
minggu depan, last kelas...
so planning nak ke Rantau Panjang...
shopping lagi la aku ni....
then, nak try resipi baru bulan depan..
resipi ape?
tungguuuuuuu....

No comments:

Post a Comment

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati