Sunday, October 19, 2014

CONFESSION: Boom Boom Boom Clap

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

kali ini SP nak bercerita tentang seseorang yang aku rasakan macam dia ni dah meragut perhatian aku sejak kebelakangan ini. Tak perlu SP sebut namanya, hanya menceritakan perwatakannya dari sudut pandangan SP. Tajuk entry kali ini pon sedikit lirik dari lagu Boom Clap, ost The Fault In Our Stars. So ade kaitan dengan kehidupan romantik SP la.

Pandangan matanya menusuk kalbu
Setiap kali SP terserempak dengan dia, mesti jatuh cinta. Setiap kali berjumpa dengannya, mesti jatuh cinta. Setiap kali jeling dari jauh mesti jatuh cinta. Kerlingannya menawan hati.

Senyumannya membuatku tergamam
Entah macamana, banyak perkara nak dibicarakan. Bila berhadapan dengannya, terus senyap. Lupa terus apa yang nak diperkatakan. Macam slow motion je.

Gelak tawanya memikat kalbu
Dari jauh sudah dengar hilai tawanya yang manja. Ketika dia tertawa, terus senyap. Nampak slow motion sekali lagi.

Pemakaiannya, sejuk mata memandang
Setiap kali, memandangnya dari jauh, hati ini berkata, "Ya Allah, jadikanlah dia isteriku yang sah". Manis dipandang, sejuk rasa di hati dan terketaq lutut cheq.

Seriously, aku dah jatuh hati dengan wanita ini. Entah mengapa hati ini dari dahulu lagi menginginkannya. Kenapa itu jangan ditanya. Sudah dijelaskan semuanya. Hanya mampu berdoa kepada Allah, moga dipersatukan dengan ikatan yang sah. Jika bukan, semoga dia berbahagia dengan pilihan hatinya. Memang dirasakan seperti baharu dan muda lagi. Tetapi, tulah. Hati ini menginginkannya. Astaghfirullah. Moga ditenangkan hati ini.

1 comment:

  1. Amin..moga dikabulkan doamu dik..hdup masih pnjg..berusaha dan bertawakallah..mudah2an dipermudahkn.

    ReplyDelete

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati