Tuesday, May 24, 2011

5 PERKARA YANG PALING DISUKAI


SATU :
bergambar
ingat orang perempuan je ke yang suke bergambar... aku pon suke laa... kate orang, action speaks louder than words... so, kalo org nak ingat 'action' daripada 'words', kenelaa amek gambo.... betol ta? jadi, biler bergambar, kenela buat gaya yang melambangkan kate2 kiter... itulah seni kesusasteraan dalam imej... hahaha...

DUA :
blogging
walaupon blog aku tak secantek blog2 yg laen, tapi aku suke tules entry kat blog ni... pasal pe? pasal kat sini lah aku dapat explain segala macam perasaan yang terbuku kat dalam sanubari ni... time tengah mara ke, sedih ke, frust ker... sumenyer boleh cter kat sini... terpulanglah kepada yang membaca... nak komen pape pon... yang penting ini luahan hati kita... kenapa kita nak menolak ape yang hati kita luahkan... kebebasan bersuara kan?

TIGA :
buku
bab2 membaca buku ni aku lemah sikit laa... tapi bab menulis ni aku ok sket... rajen la jugak menulis.... sekarang ni tengah plan nak buat novel baru... idea datang jer... kalo takde buku, camner nak tulis... walaupun ade beberapa pihak cuba nak kurangkan buku sebab menyebabkan kepupusan pokok, tapi kita kan ade program kitar semula... diorang boleh kitar balik kertas2 yang tak pakai... buat kertas balik semula....  lagi satu... nak kate aku ni rajen bawak buku merata-rata, tak jugak... tapi bila aku rase cam nak cari ilham, aku bawak la buku... mane taw tetibe datang idea... terus tulis... kan berkesan tu...

EMPAT :
video editing
benda ni baru sikit dalam hidup... tak berape pro laa.. tapi memang best kalo dapat siapkan... macam2 benda kita boleh buat... trailer, video muzik, filem pendek, macam2 lagilaaa.... so sekarang ni masih lagi mempelajari software video editing tu... masih takot2 lagi untuk mencuba sebab bidang ni besar kan... tapi banyak jugak percubaan yang telah aku buad... anyway, terdapat satu benda yang aku paling suka dalam video editing ni... korang tau ta ape dier? bila video tu dah siap dan ditonton oleh orang laen... rase puas bila dapat macam tu... pergh! biler lagi seyh...

LIMA :
memasak
jangan ingat pompuan jer taw boleh masak... ntah2 ade yg ta pandai masak... hahaha... kenapa aku suke memasak? sebab aku suka makan... kalo kita nak makan, tapi takde orang masak, takde orang nak belikan, kita pon malas nak keluar, ape lagi yang boleh kita buat? masaklah... pastu makan... barulah ade kepuasan namenyer tu.... kadang2 balik memancing, dapat ikan, terus masak... ta nak bagi kesegaran dier hilang kan... jadi, kepada wanita di luar sane yang ta pandai masak... sorry sebab u all tak leh amek i jadi laki u sebab i'm taken... sorry...

No comments:

Post a Comment

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati