Tuesday, May 24, 2011

5 HOBI YANG PALING KERAP DILAKUKAN

aku pun tak tau kenape aku letak gambo ni....

SATU :
mengadap laptop sepanjang hari...
kalo tak online, update blog, tgok movie, cari artikel, buat assignment, edit gambar, edit video dan maen game... tu jela kejenye biler da takde benda nak buat... kadang2 aku update software, install software baru.... konon2 advace sikit la laptop aku ni... hehehehe...

DUA :
menulis...
menulis sajak, karang novel.... update status aku kat facebook tu pon kire mengarang jugak sebab status aku sume pakai kiasan... kalo bosan2, aku tulis sajak.... nanti ade jela benda aku nak bersajak..... bab karang novel tu agak tergendala sikit la sebab exam dan imaginasi aku da tak berape clear lg skang ni... hahahaha...

TIGA :
memancing...
pantang jumpe waktu senggang, mesti nak g memancing... sebab ape aku suke memancing? sebab aku suka pemandangan pantai pada waktu malam... sambil2 menunggu ikan sangkut kat mata kail, aku layan kejap pemandangan indah tu... dikelilingi laut luas, berbumbungkan langit yang penuh bintang... fuuhhh!! memang berangan jela keje aku.... bila dapat ikan, masak.... goreng ke, gulai ke..... janji masak.... kalo buang ikan tu kira macam membazir la pergi memancing lama2....

EMPAT :
berangan....
bab2 berangan ni memang takleh lepas laa... sebab aku memang suka berangan sejak kecik lagi.... kate orang  imaginasi perlu diasah.... kalo tak, tak tajam.... disebabkan aku ni suka sangat berangan, tula datangnyer idea nak menulis... aku ingat lagi... setiap tahun mesti ade cikgu yang akan tegur aku sebab berangan... jawapan aku tetap sama.... "nak buad camner cikgu... this is me and this is your student".... hahahaha....

LIMA :
makan...
boleh dikatakan makan ni hobi aku gakla... sebab kalo orang lain, makan untuk hidup.... tapi aku hidup dengan makan.... hahahahaha..... aku tak tau la sebab ape aku suka makan... kalo dulu laa... aku makan ape jer asalkan halal laaa... tapi sejak ade gout ni... berpantang plak... takleh makan seafood laa, daging laa apelaaa... ape pown takleh... rindu nak makan seafood.... tapi tu tak mematahkan kekerapan hobi makan memakan aku ni... sebab aku ni memang mentekedarah ape jer... janji kenyang perut, hati senang dah boleh jalan daaa...

nantikan entry yang akan datang....

No comments:

Post a Comment

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati