Thursday, March 24, 2011

DEDIKASI BERAIR MATA DARAH

bangun je tdo aku rase nak nanges jer.. tak taula kenapa ngan aku lately ni... demam aku ta baek2 lagi.. kaki aku pun tak baek2 lg... pg td ade ujian kecergasan fizikal.. memaksa aku untuk lari sejauh 2.4 kilometer selama 12 minit... tp aku dapat 18 minit (dalam keadaan separuh mati)...aku masih tertanya tanya kenapa dgn aku late ly ni... rupe-rupenye, aku masih ta dapat lupekan dier... ramai member aku suruh aku lupakan dier, tp aku tak boleh... kenangan antara aku ngan dier sangat banyak... takkan senang2 je aku nk lupekan mcm tu jewp... aku ni bukanlah manusia yang ta berhati perut... aku ade hati dan perasaan gak...

perkenalan bermula di City Square, di mana aku ternampak dia diri kat railbar kat tingkat 5 (depan wayang).. aku mase tu tengah kuar ngan Faiz, sebab dier kate dier nak blanje aku, jd aku on jela... dier ni mule2 aku kenal tp ta tau name... then, aku tegur la dier... dier gelak2 jer... for the first time in my life, aku jatuh cinta pada pandangan pertama. kate org kelantan, LOVE AT THE FIRST SIGHT... hehehe... then, dier pergi kat member2 dier... lepas jumpe dier, aku nekad nak kenal dier... aku nk sgt kenal ngan dier...

kat sekolah, aku jumpe dier.. mintak nombor telefon.. dier ta bg.. jual mahal la kononnya... aku agak sedih di situ sebab ta dapat number dier... mlmnye pd hari yg same, junior aku, Wan, dtg umah aku... kebetulan si Wan ni satu kelas ngan awek yg aku nak kenal ni.. jadi aku mintak number telefon awek tu kat dier... dapat gak... mlm tu jgak aku terus msg dier... last2 aku dapat kapel ngan dier.. tarikh 18 Mac 2009.... so kitorang janji nk kapel senyap2.. maklumlah, sekolah teknik Azizah tu memang terkenal dengan penyebaran gossip2 ni..

gambo pertama yg aku amek ngan dier mase tu kat sekolah... kelas aku ade buad pengambaran (shooting la katekan) untuk Azpirasi Koko Musim kedua.. aku rehat la kejap kat kolam depan bengkel tu... kebetulan dier lalu nak g bilik guru... aku panggil jap nak amek gambo ngan dier.... time tu bole kantoi lak ngan cekgu... adoiyai.. tp aku ta kesah... aku cakap ngan dier yg aku sanggup pertahankan hubungan tu... biarla ape cekgu nak cakap...


gambo kedua yang aku amek ngan dier mase tu kat dalam kelas dier... mmg kebiasaan aku pergi kelas dier lepas waktu sekolah... mase tu dier pakai baju chef... kebetulan aku pun pakai baju chef gak... so bergambo la same2... lepas amek gambo tu, Kak Nik (bukan nama sebenar) lalu depan kelas sambil jeling2... mmg tiap2 hari la dier jeling kat aku ngan awek aku ni...


gambo ketige ni aku rasekan yang paling special skali... sebab gambo ni aku amek mase Hari Terbuka Raya Azizah... sambut raye la katekan... mase tu aku pakai baju biru, dier pakai baju warna ungu... aku datang kelas dier... berbual-bual ngan dier, amek gambo...



ade skali tu dier pernah bergado ngan senior dier a.k.a ex aku... puncenyer dier back-up aku jer... si ex aku ni jer yang jeles lebih... diorang gado kat depan kelas... aku berlari dari bilik guru ke kelas diorang... ex aku ni blame aku jer... aku ta kesah dier nak blame aku... asalkan dier ta blame awek aku ni... aku ta nak dier terluka sebab aku...

aku pernah hadiahkan dier gelang kaki... first time pakai hilang... aku beli yang baru... putus... aku cakap, "kalo rindu sgt pon jgn la sampai gigit gelang tu"... dier senyum jer... aku janji akan belikan hadiah laen untuk dier...

family dier da start kenal aku... aku mula rapat ngan family dier.. da mcm rapat sgt dah... tp dier ta brape suke sebab dier ta nak family dier kepoh2 pasal hubungan ni... mungkin dier ade alasan dier sendiri kott...

ade skali tu... jam aku da putus talinyer... jadi aku beli tali tag.. so aku pakai jam kat leher la... then dier kate dier nak bg jam kat aku.. aku kate ta pyh susah2 la.. jam yg aku pakai tu pon elok lg.. tp dier nk bg jgak.. jd aku trime jela... sampai hari ni aku masih pakai jam tu...

mase sambut birthday putry kat Vivo City Square, dier pakai baju hitam.. mase tu dier demam.. aku sanggup belikan dier ubat... then, time nak bayar tu, gambar 'dier' jatoh... aku amekkan bg kat dier.. sepanjang hari aku diam jer... hati ni mmg la saket... tp takkan kite nak melenting pada birthday org lak kan.. so benda ni setel cara baik.. aku mengalah jer kat dier...

waktu aku SPM lg best... setiap kertas yg aku exam mesti aku dok berangan pasal dier... aku sempat g date ngan dier time SPM... aku da rasekan yg aku da buad habes baek da tu... so tunggu result je la... bler result kuar, dier yg paling happy skali... sebab dier ta sangka aku boleh dapat result 8A 1B.. padahal dier tengok aku blaja maen2 jer... eh, sayang, bukan awak je yg ta sangke... saye pon ta sangke la... sebab saye blaja last2 minit... anyway, dier time tu ade kelas kat bengkel terus senyum sepanjang hari... nama aku terus dikaitkan bler cikgu jumpe dier... "Famy macamane?", "Dier dah mohon mane2?" tulah antara soalan yg ditujukan kepadanya.. aku rase kesian lak kat dier... yela.. dulu.. name kitorang paling di'reject' sebab kapel... tp skang... name kitorang yang paling feymes sebab result aku camtu...

tapi tu sume cter dulu2... skang ni dier dah ade orang laen.... biarlah dier hepi ngan orang len tu... aku kat sini terseksa ditinggalkan... hampir setahun setengah aku tunggu dier... last2 dier pilih lelaki laen, bukan aku... dier jugak mintak aku ta kontek dier dan family dier lg... semalam (23 Mac 2011) result SPM kuar... aku ta tanyer dier pon... tp org laen yg bgtau aku yg dier dapat 6A 1B 1C... tahniah la untuk dier...

1 comment:

  1. Kak Nik (bukan nama sebenar)
    haha, tak boleh blah.
    pape pn stay cool ye bro!

    ReplyDelete

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati