Sunday, July 3, 2011

JANJI MELAYU YANG BERSIKAP INDIVIDUALISTIK

kate orang...
hidup jangan menyusahkan orang lain...
tapi...
menyusahkan ke bersikap pentingkan diri sendiri?

jawapannya adalah ya...
memang menyusahkan orang lain...
kalo kiter nak pikir hal dier jer...
hal kiter sape nak pikir....
ape gune siakk dier jadi macam tu...

dulu janji nak selesaikan masalah kiter...
tapi sekarang ape cter?
menyusahkan kiter adelaaa....
dulu kater nak bagi setiap 3hb...
tapi sekarang...
menyusahkan aku...
agaknyer nak kena mati kebuluran baru nak sedar....
weyh! aku da nak mampus ni...

kate nak kerjasama...
tapi...
kiter je yang beri kerjasama kat dier...
dier ade?
macam mintak kerjasama ngan pintu ngan tingkap tu jer...
ape cter ni?

bila kita cuba protes...
dier terus tuduh melulu...
kate kiter ni perosak laa, ape laaa...
tapi pernah dier pikir ape yang kiter nak?
pernah dier pikir kenape kiter protes?
ade dier pikir sume tu?
kalo camtu...
meh aku bagitau...
semuanya berpunye daripada DIA....


kalo macam nilah yang dia tunjukkan...
memang sampai bila2 dia takkan majukan organisasi ni....
malahan meruntuhkan lagi....
terlalu ikutkan sangat dengan politik negeri....
politik negeri ni mundur....
yang ko ikut mundur apesal...
majulah sikit pemikiran ko tu...

bukan la aku nak kate aku ni perfect sangat...
tapi sekurang-kurangnyer...
aku ade hak untuk bersuara..
menyuarakan apa yang sepatutnya...
memperbetulkan ape yang tak betul...
jangan nak tuduh melulu jer...

kita hidup same-same....
jangan pikir ko sorang jer hidup kat sini...
orang lain nk hidop gak...
kalo camni la perangai ko....
memang ko telah 'membunuh' aku...
bukan aku jer...
semua yang lain yang hidup kat sini...


No comments:

Post a Comment

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati