Monday, June 20, 2011

SIREH PUTEH PELAJAR CEMERLANG? BOLEH CAYE KE?

Sireh Puteh dulu pelajar cemerlang?
ade yg kate penipu...
ade yg tak percaye....
so kali ni...
aku nak ceriter..
zaman kegemilangan sekolah menengah dulu..
hahahahaha...

aku dikatakan cemerlang sejak tingkatan 4..
mase tu aku belajar kat SM Teknik ERT Azizah...
ramai yang tak caye yang aku boleh masok sekolah tu..
yelaa..
sekolah tu dikenali sebagai sekolah perempuan...
macamane aku boleh sesat kat situ pulak kan...
so...
start tingkatan 4..
aku mula libatkan diri dengan macam2 pertandingan...
pertandingan hias akuarium...
pertandingan bahas bahasa melayu...
debate...
pidato..
berbalas pantun...
syarahan...
macam2 lagilah...

naek tingkatan 5...
aku masih lagi aktif...
banyak serve kat luar..
join pertandingan pon banyak..
macam..
pertandingan rekacipta...
pertandingan bahas...
banyak jugaklaa...

so ramai yang tanye aku..
bler time aku belajar?
punyer banyak aktiviti aku join....
macam ta de mase nak study kan...
sejujurnyer...
aku hanya belajar kat dalam kelas jer...
luar kelas or kat rumah aku ta belajar pon...
seriously, aku ta tipu...

ape?
result SPM...
8A 1B....
ta caye?
percayelah..

aku meraikan kejayaan dengan parent yang membesarkan aku...


mase anugerah cemerlang...
aku dinobatkan..
pelajar terbaik SPM 2009 bahagian vokasional...
pelajar cemerlang matapelajaran sains...
tapi aku sedih sebab aku ta dapat anugerah kokurikulum...
punyer banyak aktiviti aku join boleh ta dapat...
sedangkan yang dapat mase tu baru join sekali da dapat...
memang aku geram gler...
tp aku bersyukur dengan ape yg aku dapat...
yelaa...
orang kate aku belajar maen2...
sedangkan aku belajar jugak..
daripada tak belajar langsung kan...

so korang percaye kan skang...
bukan nak bangge diri..
tp ramai yang tanyer..
jadi aku jelaskan dalam blog ni...
hope korang tak ambil hati yer..
peace!

No comments:

Post a Comment

da bace, komen yerr...

Save Gaza

Save Gaza Denaihati